Ідеальний кандидат: як впливає профіль у соцмережі на працевлаштування

Популярність соціальних мереж і їх роль у повсякденному житті зростає шаленими темпами. Facebook, LinkedIn, Twitter й Instagram стали інструментами комунікації з усім світом, які дозволяють швидко знаходити потрібних людей і вирішувати ряд необхідних задач. Але, перш за все, соцмережі зберігають великий обсяг особистої інформації, яка стає доступною практично для кожного.

Окрім того, кожен акаунт містить додаткові дані про друзів, а також те, чим цікавиться людина, її життєві пріоритети та власну позицію щодо конкретних ситуацій. Вся інформація з соцмереж може не тільки допомогти роботодавцю дізнатися більше про особу кандидата, але і послужити для перевірки даних, зазначених у резюме. 

Читати також: Чи допоможе рекомендаційний лист працевлаштуватися?

socset_2.jpg (54 KB)

Що роботодавці шукають у акаунтах кандидатів?

Роботодавці переглядають профілі в соцмережах кандидатів, яких вони хотіли б найняти, щоб дізнатися про людину те, чого немає в резюме і не обговорювалося під час співбесіди. Адже розміщуючи чергові пости з особистими фотографіями, користувачі соцмереж не замислюються, що колись ці світлини можуть потрапити під пильне око рекрутерів.

Хоча соціальні мережі не можна вважати надійним джерелом інформації, але особистий профіль стає неофіційним резюме і роботодавці можуть привідкрити завісу приватного життя і дізнатися про характер претендента. Це у свою чергу дозволяє визначити, чи вписується кандидат у корпоративну культуру компанії.

Заглядаючи в соцмережі, більшість роботодавців хочуть знати, якою особистістю є пошуковець і чим він цікавиться крім роботи. Тому вони пильно звертають увагу на пости та фотографії здобувачів. Також рекрутери заходять на сторінки, щоб підтвердити інформацію з резюме та подивитися, з ким спілкується кандидат. 

Керівник відділу маркетингу компанії «Агрохімічні технології» Євгенія Вітер підкреслила, що її колеги обов'язково дивляться всі соцмережі майбутніх працівників. Але особисті сторінки не є вирішальним фактором, а швидше невелики скринінгом кандидатів.

«Близько півроку тому наймали співробітницю до відділу маркетингу. Досвід однієї з кандидаток був найкращим з усіх претендентів, але на її сторінці в Facebook у кожному пості дівчина на щось скаржилася. Це мене збентежило, і на співбесіді ми приділили додаткову увагу тому, чи не звикла вона перекладати відповідальність за свої помилки на інших. Все було дуже позитивно. Кандидатку взяли на роботу, але звільнили через два місяці, коли вона наробила помилок на досить велику суму. І, звісно, на думку дівчини винні виявилися всі, крім неї. З тих пір до соцмереж кандидатів ставлюся серйозніше. На співбесіді можна на годину переодягнутися в кого завгодно, а соцмережі часто можуть показати реальне ставлення до життя», — зазначила Євгенія Вітер.

HR-спеціалісти зазначають, що в соцмережах практично неможливо оцінити рівень кваліфікації і компетенції шукача роботи. Але прерогативою кандидата може бути професійна насиченість сторінки. Акаунт дає уявлення про те, чим справді цікавиться здобувач: читає літературу за фахом чи постить мемчики про котів. Якщо людина захоплена своєю справою, то має свою думку на певні питання, цікавиться новими тенденціями та ділиться цією інформацією зі своїми підписниками.

Читати також: Ви нам не підходите: чому кандидатам відмовляють в роботі

socset.jpg (127 KB)

Створюємо імідж професіонала

Менеджери з підбору персоналу зазначають, що наявність персональної сторінки в соцмережах не є обов'язковою вимогою для здобувача. Хоча вона може додати штрихи до загальної картини враження про кандидата, але найбільш значущими залишаються досвід і кар'єрні досягнення.

Попри це все частіше компанії при працевлаштуванні нових співробітників разом з документами вимагають посилання на їх профілі в соцмережах. Перед тим, як вказати його, не треба в статусі писати доброзичливе вітання рекрутеру, але радимо привести до ладу свою сторінку. 

Перш за все вкажіть справжнє ім'я, додайте основне фото, заповніть розділи з роботою і освітою, зазначте особисті та професійні інтереси. На ці пункти звертають увагу перші секунди перегляду аккаунту. Тому в них не повинно бути розбіжностей з офіційним резюме

Вакансії компанії «Агрохімічні технології»

Розкажіть про свої хобі, дозвілля або справу, у якій ви досягли певної майстерності. Ця інформація стане корисним доповненням до резюме. Пам’ятайте, навіть якщо у вас не просили посилання на профіль у соцмережах, рекрутери все ж таки у будь-який час зможуть знайти вас там. 

Не розміщуйте нові пости занадто часто та зважуйте, наскільки вони відповідають іміджу, який ви хочете сформувати на майбутній роботі. Вступайте в професійні спільноти в соціальних мережах, щоб брати участь в дискусіях і залишати коментарі з нагальних питань. Але пишіть тільки про те, в чому ви компетентні.

Наостанок розберіться в налаштуваннях приватності. Звісно, це справа кожного, але особисті фотографії і дописи краще приховати від широкої аудиторії. Також перевірте, хто з ваших друзів зазначив вас на світлинах і публікаціях. Між іншим, велика кількість друзів чи підписників не є вирішальним показником. Більш важливим є наявність професійних контактів. Адже людина, яка вміє налагоджувати їх публічно, привертає більше уваги. Крім того, наявність професійних контактів допоможе рекрутеру знайти вас через функцію «Спільні друзі» або якщо вас вже знайшли, то перевірити, як добре ви знаєте ринок та які думки ви можете поділяти. 

Ейчари не рекомендують повністю відмовлятися від сторінки в соцмережах. Повна відсутність інформації про людину насторожує і роботодавець приходить до висновку, що людина може щось приховувати. Окрім того, активність у соцмережах дозволяє обмінюватися досвідом і знаннями, підтримувати старі та вибудовувати нові зв’язки, знаходити майбутніх колег, отримувати запрошення на різноманітні заходи, а також привернути увагу самого роботодавця.

Читати також: Онлайн-співбесіда: що треба знати та як підготуватися

socmerezhi.jpg (131 KB)

Через які пости чи фото можуть відмовити у працевлаштуванні

Сформувати позитивний соціальний портрет — завдання не з простих. І успішно використовувати для цього соціальні мережі виходить далеко не у всіх. Ціна помилки велика: одна необдумана фраза в пості може вартувати цілої кар'єри. 

Завжди неоднозначно сприймається нецензурна та агресивна лексика. Також роботодавці часто оцінюють, наскільки грамотно кандидат вміє висловлювати свої думки та не допускає граматичних помилок.

Радимо видалити компрометуючі фото, наприклад, з корпоративу в нетверезому стані, та матеріали еротичного характеру. 

Дотримуйтеся інформаційної гігієни, будьте уважні з висловлюваннями на актуальні політичні чи соціальні теми або будьте готові відстоювати свою позицію. HR-спеціалісти радять не вступати в полеміку в соцмережах з «тролями», а також не критикувати клієнтів чи колишніх роботодавців. 

Також краще звести до мінімуму кількість жалібних постів про «безсмертного поні», очікування довгожданної п’ятниці та негатив, який стосується роботи та низької мотивації до неї. Радимо не виносити на загальний огляд особисті проблеми. Адже це створює враження, що кандидат емоційно нестійкий і не здатний впоратися з труднощами.

Читати також: Аутсорсинг: як не звільняти співробітників і успішно працювати

robota.jpg (420 KB)

Бути під пильним оком після працевлаштування

У великих компаніях HR-фахівці продовжують стежити за тим, що розміщує у себе на сторінці співробітник. Так вони намагаються запобігти шкоди репутації підприємства. Статус деяких фахівців змушує дуже скрупульозно ставитися до формування свого іміджу у відкритих джерелах. Багато топ-менеджерів розміщують мінімум персональної інформації, бо позиція в соцмережах може сприйматися як офіційна позиція компанії.

Деякі роботодавці спостерігають, скільки часу людина проводить в мережі і яку кількість лайків вона ставить. Особливо це питання актуальне в робочий час. Попри це Кодекс законів про працю України не регулює питання про те, чи може роботодавець моніторити соцмережі працівника.

У ст. 29 Кодексу законів про працю України наголошується, що при найманні на роботу працівника, роботодавець зобов'язаний повідомити йому про умови праці, в тому числі про можливість і порядок використання працівником технічних засобів, що містяться на робочому місці для особистих потреб.  А згідно зі ст. 32 Конституції України ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя.

Але в трудових договорах роботодавець може прописати певні правила компанії, наприклад, про контроль особистого листування, дзвінків, використання соцмереж у робочий час. Якщо вони не зазначені, то він не має права стежити за своїми працівниками.

У той же час і працівникам слід пам'ятати про свої обов'язки перед роботодавцем. Зокрема, ст. 139 Кодексу законів про працю України передбачає, що працівники зобов'язані працювати чесно i сумлiнно, своєчасно i точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержувати трудової i технологiчної дисциплiни, вимог нормативних актiв про охорону працi, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договiр.

AgroRobota.com.ua бажає читачам знайти роботу мрії, успішно пройти співбесіду та завжди бути в гармонії зі своїм віртуальним «я».

© Юлія Ніколенко, 2020, AgroRobota.com.ua

viber.jpg (27 KB)

Нові вакансії

CULTIVARIY, Київ
27 000 грн
ТОВ "Агрофірма "Іванків", Іванків
Договірна
ТОВ "Агрофірма "Іванків", Іванків
Договірна
ТОВ "Агрофірма "Іванків", Іванків
Договірна