(Не)жіноча професія: засновниця часникового кооперативу — Анна Морозова
Команда Kurkul.com за підтримки насіннєвої компанії «Лімагрейн Україна» створили спільний проєкт «Жінка в агро — до щастя». У п’ятому випуску розповідається про Анну Морозову, яка є засновницею часникового кооперативу UkrUp.
Читати також: Анна Морозова: Український часник — це гламурно
Анна Морозова здобула економічну освіту в Чернігівському державному технологічному університеті. Після цього вирішила спробувати свої сили у столиці. Щоб отримати роботу своєї мрії, вона пройшла 38 співбесід впродовж року.
«Коли я починала діяльність, мені давали дуже багато запитань: «Чи будете ви з нами працювати більше 3−5 років, тому що ви молода, ви жінка, захочете мати чоловіка, дітей?». І це реально була така тема. Я хіба не людина, не професіонал? Якщо ти — жінка, то в тебе заробітна плата має бути меншою. Це було просто. Говорила: «Ні, все, шукайте далі, до побачення», — поділилася Анна Морозова.
Інвестор, у якого працювала Анна Морозова фінансистом, вирішив придбати занедбаний колгосп. Так вона почала працювати фінансовим директором у «Кіс-Агро» з 2009 по 2013 рр. і разом із маленькою дитиною перебралася на виробництво в село. Сіяли ярі зернові, технічні культури, соняшник, ріпак, сою, цукровий буряк, сорго. Інвестиції окупилися вже за 6 місяців.
Наступною сходинкою в агро стала посада директора ТОВ «Агрохімікат» з виробництвом у Луганській області, де 99% штату — чоловіки. Проте з початком воєнного конфлікту на Сході, повернулась до столиці.
Вирішивши спробувати вирощувати часник, почала шукати однодумців-часниководів, а згодом і просувати український часниковий бренд у світі. Так з'явилися кооператив UkrUp, тематичний сайт, виставки, семінари, закордонні відрядження. Також протягом цього періоду часу Анна Морозова навчалася, тому наразі має 4 освіти: економічна, фінансова, юридична, МВА освіта.
Героїня випуску зізналася, що завойовувати авторитет серед чоловіків-скептиків із малою дитиною на руках було нелегко. Але зараз на рівні працює із сильною статтю. Необхідно, щоб кожен займався своїм сектором: хтось розв'язує фінансові питання, на іншому — виробництво і технологія, третій працює з клієнтами, шукає ринки збуту.
«Але я все-таки вважаю, що на керівних посадах, фінансових, юридичних нехай працюють жінки, але чоловіки мають допомагати», — підкреслила Анна Морозова.
За її словами, для розв'язання побутових ситуацій простіше комунікувати з жінками, а у сфері бізнесу чоловіки швидше приймають рішення.
Анна Морозова постійно знаходить задоволення в аграрній справі й може працювати в режимі нон-стоп.
«Розумієте: це кайф, коли йдеш по зеленому полю і розумієш, що все це — результат власної праці. Тобі в задоволення спостерігати, як рослини ростуть, змінюються пори роки на твоєму полі. Взагалі сільське господарство — це єднання з людьми та природою. Ти просто живеш, дихаєш цим повітрям, спілкуєшся з фантастичними людьми й почуваєшся щасливим тут і зараз», — заявила Анна Морозова.
Жінка хоче, щоб бренд made in Ukraine знали в усьому світі, а український часник конкурував із китайськими та єгипетськими «колегами».
«Я не маю конкурентів серед овочівників. Бо ми всі — колеги, партнери. Світ неймовірно великий. І всім вистачить у ньому місця, аби просувати, пропагувати, продавати свої товари, вирощені овочі чи фрукти. Ми ж разом просуваємо український бренд у світі, розкручуємо його. Не важливо, який саме часник чи інший овоч вподобають іноземні споживачі. Головне, аби це був український продукт», — коментує агроледі.
Не пропусти останні новини! Підписуйся на наші соціальні мережі.