Як брокеру стати трейдером: досвід Олександра Солов'я
Після річного затишшя і триваючих судових розглядів у справі про банкрутство Spike Trade її засновник Олександр Соловей, заручившись підтримкою з засновником компанії Selepey, Volkovetsky & Partners Андрієм Селепеєм, запустив нову брокерську компанію «Спайк Брокерс».
Як зробити роботу над помилками, знайти партнерів і побудувати нову команду — розповіли Олександр Соловей та Андрій Селепей.
Читати також: Регенерация Spike Trade, или Почему Александр Соловей ушел в брокерство
Про головні уроки з історії зі Spike Trade
Олександр Соловей: Ми проаналізували і переоцінили концепцію торгівлі та пов'язаних з нею ризиків. Я прийшов до висновку, що потрібен більш консервативний підхід до роботи і управління ризиками, пов'язаними з контрагентами, ціноутворенням та іншими аспектами.
Андрій Селепей: Головним, що ми винесли з цієї історії, стала наша нова бізнес-модель. Змінилася наша роль на ринку — ми більше не трейдер, ми — брокер. Це означає, що наші клієнти більше не будуть вразливими для таких ризиків, які були притаманні Spike Trade AG.
Про «родзинку» бізнес-моделі компанії «Спайк Брокерс»
Олександр Соловей: Ідея полягала в тому, щоб запустити на українському ринку класичного товарного брокера з фізичної торгівлі зерновими та олійними культурами. Основне його завдання — діючи від імені покупця і продавця забезпечувати вигідне, ефективне і безпечне укладання угод між ними. Працювати в якості агента, відповідно, отримувати за цю послугу комісійну винагороду. Також, партнером в «Спайк Брокерс» стали Андрій Селепей (25%) і Ярослав Волковецький (25%), а решта 50% — у мене.
Про цільову аудиторію
Олександр Соловей: Наш основний сегмент, цільова аудиторія — виробники з зембанком від 1 до 20 тис. га, з достатнім обсягом вирощеної продукції, яку потрібно своєчасно, якісно і з мінімальними ризиками реалізувати. З урахуванням найбільш оптимального логістичного рішення стосовно ринків збуту.
Другий сегмент, цікавий нам, — це торгові компанії. Вони також потребують оптимізації процесів реалізації і закупівлі сільськогосподарської продукції.
Про команду
Олександр Соловей: Ми набираємо персонал, регіональних представників, розширюємо штат. На сьогоднішні команда складається з 10 чоловік.
Про партнерство
Андрій Селепей: Ми співпрацюємо з Олександром Солов'єм і Spike Trade AG з березня 2020 року, коли ми взялися за проєкт по вирішенню ситуації з несподіваним стресовим станом бізнесу, веденням переговорів та реструктуризації відносин з контрагентами, виходом з публічним відкритим діалогом до товариства кредиторів.
Потім ми вирішили увійти в проєкт «Спайк Брокерс» як професіонали по ревіталізації активів і бізнесів. Ми бачимо значні перспективи в застосуванні професійних компетенцій Spike в новій для українського ринку бізнес-моделі.
Про зони відповідальності
Андрій Селепей: На рівні акціонерів ми займаємося питанням стратегії нової компанії, продуктами і напрямками, з якими ми можемо виходити на ринок. Олександр в компанії обіймає посаду СЕО. Це означає, що зона його відповідальності — операційна діяльність компанії «Спайк Брокерс».
Моя зона відповідальності — питання, більшою мірою пов'язані з ризик-менеджментом.
Ми багато працюємо над тим, щоб майбутня бізнес-модель була безпечною і надійною.
Про репутацію «Спайк Брокерс»
Олександр Соловей: На ринку її досить по-різному сприйняли, але більшою мірою позитивно. Тому що результатом нашої діяльності в новій бізнес-моделі є обсяг, який перевищує 1,3 млн тонн продукції на різних ринках за попередній рік. До речі, рішення зберегти відомий на ринку бренд Spike було прийнято саме тому, що у нас є стратегічне бачення перезапуску бізнесу в більш досконалої моделі. Адже, незважаючи на вже визнані помилки, бренд Spike і наша команда мають велику експертизу на ринку в сфері торгівлі зерновими та олійними культурами. Наша позиція не маніпулювати ринком і зберегти бренд Spike допомагає продовжувати нам працювати з кредиторами Spike Trade AG для пошуку прийнятних їм рішень.
Про довіру українських трейдерів
Олександр Соловей: Все, що не робиться, робиться на краще. І трейд з української компетенцією не є винятком. Найголовніше — робити висновки й аналізувати все, що було зроблено не так.
Капітал, доступ до інформації і так далі. Це великі виклики, які стояли і стоять перед локальними торговими компаніями в частині розвитку і конкуренції з міжнародними компаніями. За останні роки ринок дуже сильно виріс в частині свого розуміння, як потрібно працювати. Бажання працювати на користь ринку — це, напевно, послідовні кроки, які будуть характеризувати кожну компанію і людини.
Не пропусти останні новини! Підписуйся на наші соціальні мережі.