Як брокеру стати трейдером: досвід Олександра Солов'я

Після річного затишшя і триваючих судових розглядів у справі про банкрутство Spike Trade її засновник Олександр Соловей, заручившись підтримкою з засновником компанії Selepey, Volkovetsky & Partners Андрієм Селепеєм, запустив нову брокерську компанію «Спайк Брокерс»

Як зробити роботу над помилками, знайти партнерів і побудувати нову команду розповіли Олександр Соловей та Андрій Селепей. 

Читати також: Регенерация Spike Trade, или Почему Александр Соловей ушел в брокерство

solovei.jpg (117 KB)

Про головні уроки з історії зі Spike Trade

Олександр Соловей: Ми проаналізували і переоцінили концепцію торгівлі та пов'язаних з нею ризиків. Я прийшов до висновку, що потрібен більш консервативний підхід до роботи і управління ризиками, пов'язаними з контрагентами, ціноутворенням та іншими аспектами.

Андрій Селепей: Головним, що ми винесли з цієї історії, стала наша нова бізнес-модель. Змінилася наша роль на ринку ми більше не трейдер, ми брокер. Це означає, що наші клієнти більше не будуть вразливими для таких ризиків, які були притаманні Spike Trade AG.

Про «родзинку» бізнес-моделі компанії «Спайк Брокерс»

Олександр Соловей: Ідея полягала в тому, щоб запустити на українському ринку класичного товарного брокера з фізичної торгівлі зерновими та олійними культурами. Основне його завдання діючи від імені покупця і продавця забезпечувати вигідне, ефективне і безпечне укладання угод між ними. Працювати в якості агента, відповідно, отримувати за цю послугу комісійну винагороду. Також, партнером в «Спайк Брокерс» стали Андрій Селепей (25%) і Ярослав Волковецький (25%), а решта 50% у мене.

Про цільову аудиторію

Олександр Соловей: Наш основний сегмент, цільова аудиторія виробники з зембанком від 1 до 20 тис. га, з достатнім обсягом вирощеної продукції, яку потрібно своєчасно, якісно і з мінімальними ризиками реалізувати. З урахуванням найбільш оптимального логістичного рішення стосовно ринків збуту.

Другий сегмент, цікавий нам, це торгові компанії. Вони також потребують оптимізації процесів реалізації і закупівлі сільськогосподарської продукції.

solovei_2.jpg (138 KB)

Про команду

Олександр Соловей: Ми набираємо персонал, регіональних представників, розширюємо штат. На сьогоднішні команда складається з 10 чоловік.

Про партнерство

Андрій Селепей: Ми співпрацюємо з Олександром Солов'єм і Spike Trade AG з березня 2020 року, коли ми взялися за проєкт по вирішенню ситуації з несподіваним стресовим станом бізнесу, веденням переговорів та реструктуризації відносин з контрагентами, виходом з публічним відкритим діалогом до товариства кредиторів. 

Потім ми вирішили увійти в проєкт «Спайк Брокерс» як професіонали по ревіталізації активів і бізнесів. Ми бачимо значні перспективи в застосуванні професійних компетенцій Spike в новій для українського ринку бізнес-моделі.

solovei_3.jpg (198 KB)

Про зони відповідальності

Андрій Селепей: На рівні акціонерів ми займаємося питанням стратегії нової компанії, продуктами і напрямками, з якими ми можемо виходити на ринок. Олександр в компанії обіймає посаду СЕО. Це означає, що зона його відповідальності операційна діяльність компанії «Спайк Брокерс».

Моя зона відповідальності питання, більшою мірою пов'язані з ризик-менеджментом.

Ми багато працюємо над тим, щоб майбутня бізнес-модель була безпечною і надійною.

Про репутацію «Спайк Брокерс»

Олександр Соловей: На ринку її досить по-різному сприйняли, але більшою мірою позитивно. Тому що результатом нашої діяльності в новій бізнес-моделі є обсяг, який перевищує 1,3 млн тонн продукції на різних ринках за попередній рік. До речі, рішення зберегти відомий на ринку бренд Spike було прийнято саме тому, що у нас є стратегічне бачення перезапуску бізнесу в більш досконалої моделі. Адже, незважаючи на вже визнані помилки, бренд Spike і наша команда мають велику експертизу на ринку в сфері торгівлі зерновими та олійними культурами. Наша позиція не маніпулювати ринком і зберегти бренд Spike допомагає продовжувати нам працювати з кредиторами Spike Trade AG для пошуку прийнятних їм рішень.

solovey_4.jpg (212 KB)

Про довіру українських трейдерів

Олександр Соловей: Все, що не робиться, робиться на краще. І трейд з української компетенцією не є винятком. Найголовніше робити висновки й аналізувати все, що було зроблено не так.

Капітал, доступ до інформації і так далі. Це великі виклики, які стояли і стоять перед локальними торговими компаніями в частині розвитку і конкуренції з міжнародними компаніями. За останні роки ринок дуже сильно виріс в частині свого розуміння, як потрібно працювати. Бажання працювати на користь ринку це, напевно, послідовні кроки, які будуть характеризувати кожну компанію і людини.