Професія: інженер з сервісного обслуговування сільгосптехніки

У розпал сезону цінується кожна хвилина, а тому сільгосптехніка повинна мати мінімум простоїв. Перед тим, як придбати новенький трактор чи комбайн, аграрій обов’язково поцікавиться його технічним обслуговуванням. Запорукою надійного сервісу є команда професійних інженерів, які завжди готові прийти на допомогу й налаштувати чи усунути будь-які неполадки.

AgroRobota.com.ua розкаже, які посадові обов'язки мають і скiльки заробляють фахівці з обслуговування сільгосптехніки, а також чому «сервісникам» необхідно постійно підвищувати свою компетенцію.

Хто такі сервісні інженери

Інженер-механік сільськогосподарської техніки — це фахівець, який застосовує знання для конструювання, проектування, моделювання та експлуатації машин, апаратів та технічного обладнання в різних галузях сільського господарства та технічного виробництва.

Ці спеціалісти володіють знаннями у сфері розробки та модернізації технологічних процесів діагностування, обслуговування і ремонту автотранспортних засобів. 

На посаді сервісного інженера фахівець виконує три основні завдання: введення машини в експлуатацію, регламентні роботи, гарантійне обслуговування. Під час виконання першого сервісник налаштовує сільгосптехніку, вчить оператора і пояснює, як діяти в різних можливих ситуаціях. Через деякий час інженер оглядає машину та за необхідності проводить її дефектовку, діагностику чи ремонт. Також сервісний інженер приймає участь у демонстраціях техніки, виставках та інших маркетингових заходах.

«Навчання операторів господарств проводять наприкінці сезону й перед його початком, а також у вигляді інструктажів під час регламентних обслуговувань або кожного разу, коли сервісний інженер працює з клієнтом на полі чи в майстерні. Щоразу він наголошує на різних нюансах експлуатації: мовляв, ось ця деталь чи орган уже на межі, а тому, щоб не простоювати в розпал робіт, замініть її зараз чи зарезервуйте, або звертає увагу на те, що через такий-то час має бути виконана певна процедура», — зазначають у сервісній службі компанії Pöttinger.

Керівник сервісної служби Анатолій Нагірняк Pöttinger поділився, що один сервісний інженер у закріпленому регіоні може обслуговувати до 170 машин. Це можливо завдяки правильній організації роботи. Між іншим, сервісний інженер справляється з поставленими задачами швидко, бо в спеціальному автомобілі має необхідні інструменти і навіть зварювальний апарат.

inzhener.JPG (217 KB)

Серед кваліфікаційних вимог до інженера сервісного обслуговування сільгосптехніки — середня або вища технічна освіта та досвід практичної роботи з технічного обслуговування й ремонту транспортних засобів. Але роботодавці висувають свої вимоги, які дещо співпадають з вищезазначеними. Так, сервісні центри запрошують на роботу інженерів, які повинні мати технічну освіту (бажано механізація с/г), досвід роботи у сфері з надання послуг з сервісного обслуговування спеціалізованої та сільгосптехніки, знання механічних, електричних та гідравлічних систем, а також бути клієнтоорієнтованим спеціалістом. 

«Дефіциту кадрів ми не спостерігаємо. Є претензії до їхньої якості. На ринку України є вузькоспеціалізовані фахівці, але їх не так багато і, скажімо так, вони працюють стабільно на своєму місці роботи та не хочуть його міняти. Не кожен наважується радикально змінити місце проживання», — поділився головний інженер LNZ Group Іван Левченко.

levchenko.jpg (328 KB)

Скільки заробляють

Зарплатня сервісних інженерів складається з окладу та додаткового % від виконаних робіт. На сайті AgroRobota.com.ua зарплата цих спеціалістів стартує від 10 тис. грн.

При цьому роботодавці гарантують офіційне працевлаштування та соцпакет, забезпечують спеціалістів сервісними автомобілями й необхідним інструментом, корпоративним зв’язком, комп’ютером, корпоративним одягом. Іноді пропонуються безкоштовні комплексні обіди. 

Не слід забувати, що у «гарячі» сезони, коли техніка може виходити з ладу, робочий час сервісного інженера може бути ненормованим. 

inzhener-1.jpg (405 KB)

«Заробітні плати по спеціальності інженерія на ринку стартують від 10-15 тис. грн, а зі здобуттям досвіду та кваліфікації можливо отримувати 30-40 тис. грн. Інженеру необхідно мати хорошу базу знань, тому що він повинен оперативно знаходити й усувати поломки в роботі сільськогосподарської техніки. Важливо завжди удосконалювати свої знання не тільки зі своєї спеціальності, а й в агрономії, зоотехніці, знати всі виробничі процеси, щоб рухатись далі», — наголосила старша фахівчиня з пошуку персоналу департаменту управління персоналом МХП Юлія Дуднік.

Вчитися та ще раз вчитися

Професію інженера-механіка можна опанувати у вищих технічних школах, а також університетах. Щоб її освоїти, потрібні знання фізики, математики, механіки та нарисної геометрії. Також необхідно володіти високим рівнем логічного і конструктивного мислення, завзятістю і наполегливістю.

Зазвичай під час навчання майбутні спеціалісти розвивають навички організації роботи підприємств й експлуатації транспортних засобів, а також вчаться застосовувати засоби комп’ютерного діагностування і спеціалізоване програмне обладнання.

Після навчання інженери-механіки можуть працевлаштуватися не лише в сервісних станціях технічного обслуговування, а й стати співробітниками автотранспортних і ремонтних підприємств, конструкторсько-технологічних компаній, інженерних й комерційних центрів транспорту, фірмових центрів автомобільних заводів.

students-1.jpg (231 KB)

«Я закінчив Луганський аграрний університет за спеціальністю «Механізація сільського господарства» у 2005 році. Звідти запросили працювати на виробництво інженером. Там я отримав перший досвід роботи з іноземною технікою. Згодом перейшов працювати до дилера Join DeereAgristar. Зараз постійно пропонуємо стажування для випускників інженерного факультету Харківського аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Щороку беремо 4-6 осіб. Якщо вони проходять стажування, то зараховуємо до штату із зарплатою від 10 000 грн», — розповів провідний інженер Хмельницької філії «Зернопродукт» Олександр Рябоконь.

navchannya_1.jpg (93 KB)

Деякі ВНЗ, наприкладу СНАУ, проводять навчання для фахівців компаній-постачальників сільгосптехніки.

«Приємно відзначити, що переважна частина персоналу сервісної служби компанії «Юпітер 9 Агросервіс» складають наші випускники. Сьогодні це успішні молоді люди з високим рівнем доходу і перспективами на майбутнє. Щоб до нас захотів прийти мотивований студент з високим показником по вступним випробуванням, він повинен побувати у класі штучного інтелекту, потім перейти у клас робототехніки і з рештою опинитися у класі віртуальної реальності», — зауважив ректор СНАУ Володимир Ладика.

Читати також: Аси техніки: спеціальність «Агроінженерія».

Йти в ногу з часом

На сьогоднішній день, сервісним інженерам необхідно йти в ногу з часом і постійно вдосконалювати свої знання. Адже нині сільгоспмашини оснащені високотехнологічним обладнанням. Техніка, що постійно вдосконалюється, вимагає постійного підвищення кваліфікації кадрів для роботи з нею. 

«Працюємо 24 години 7 днів на тиждень. Наші механіки постійно проходять навчання, вони кваліфікуються по 3 категоріям — А, В, С. Категорія С передбачає, що фахівець найбільш професійно підготовлений і може навчати молоді кадри. Наприкінці кожного року кожен механік проходить атестацію, підтверджуючи або підвищуючи свою кваліфікацію», — розказав керівник підрозділу сервісу відділу сільськогосподарської техніки «Цеппелін-Україна» Валерій Загура.

 banner-traktorist.jpg (108 KB)

Але спеціалісти ринку сільгосптехніки готові ознайомлювати з особливостями налаштування та експлуатації певних моделей сільгосптехніки та відпрацювати практичні навички з обслуговування, пошуку та усунення несправностей. Тому агрокомпанії організовуються теоретичні і практичні навчання для підвищення професійного рівня сервісу й в майстернях проходять тренінги для сервісних інженерів від компаній-дилерів техніки.

«Для того, щоб отримати допуски до обслуговування і ремонту техніки, сервісний спеціаліст проходить курс навчання і здає залік. Якби хтось не отримав цей допуск, то йому б довелося шукати нове місце роботи або ми його б перевели на інший напрям. Але наразі цього не станеться, бо всі наші хлопці успішно здали залік. Можливо, це зумовлено тим, що під час навчання були невеликі групи — по 3 особи. Тобто дуже детально проходили всі нюанси, засвоювати інформацію було простіше, адже масовості не було, з кожним працювали персонально. Крім наших інженерів навчання ще проходили спеціалісти різних дилерів та компаній. Але деякі з тих, хто вже протягом кількох років працює «сервісником», не показали таких результатів, як наші працівники», — розповів головний інженер LNZ Group Іван Левченко.

Читати також: Власна сервісна служба — запорука успішного сезону

mironchyk.jpg (228 KB)

Професія сервісного інженера, як і будь-яка інша, має свої плюси і мінуси. Серед переваг — достойна заробітна плата, затребуваність, доступність навчання. Недоліки — велика відповідальність, ризик травм і захворювань, ненормований графік у «гарячий сезон». Радимо зважити всі «за» і «проти» та обрати роботу за покликом серця.

© Юлія Ніколенко, 2020, AgroRobota.com.ua

Нові вакансії

ТОВ "Агрофірма "Іванків", Бориспіль
Договірна
ТОВ "Агрофірма "Іванків", Бориспіль
Договірна
ТОВ "Агрофірма "Іванків", Бориспіль
Договірна
ТОВ "Украгроком", Рівне (Рівненська обл)
Договірна
ТОВ "Украгроком", Чинадійово
Договірна
ТОВ "Украгроком", Львів
Договірна