Досвід української компанії: потрібно навчати молодих людей

Нещодавно AgroRobota.com.ua та Latifundist.com познайомилися з компанією «Сій Добро», яка вже понад 8 років постачає в Україну німецьке обладнання Buschhoff для комбікормових заводів. 

В інтерв'ю директор компанії Микола Демчак розповів про особливості навчання молодих співробітників, а також скільки працівників знають німецьку мову, чому цей роботодавець має до кандидатів специфічні вимоги.

demchak_1.JPG (167 KB)

AgroRobota.com.ua: Розкажіть, як свого часу прийшли до створення компанії з реалізації обладнання? 

Микола Демчак: Після навчання в Німеччині я потрапив на роботу в австрійську компанію в Україні. У нас була невелика команда, але дуже хороша школа. Згодом компанія розділилася і багато хто пішов своєю дорогою. Я в тому числі. Але після розпаду компанії залишилося багато клієнтів, яким потрібні були запчастини, технічна, консультаційна підтримка. І я створив компанію, по суті, для того, щоб підтримувати партнерів.

AgroRobota.com.ua: А де навчалися в Німеччині? 

Микола Демчак: Я вчився в аграрному університеті в Києві за спеціальністю «Екологія, охорона навколишнього середовища». Після 4 курсу за програмою обміну студентами потрапив на практику до Німеччини. Там уже дізнався, що перший семестр практики це був перший семестр навчання за програмою МВА в університеті Вайенштефан (м. Тріздорф). Ця програма показує, наскільки німці вміють думати наперед. Вони запрошували студентів з країн, що розвиваються, щоб ті потім могли стати співробітниками німецьких компаній в їх країнах.

AgroRobota.com.ua: Відразу назвали свою компанію «Сій Добро»? Чому вирішили обрати таке «ім'я»? 

Микола Демчак: Не відразу. Три роки тому провели ребрендинг і змінили назву. Чому така назва? Тому що впевнений, що ніяка ферма, комбікормовий завод або трактор не зроблять людину щасливою. Набагато важливіше відносини між людьми. Це велика цінність. Тобто наші відносини з клієнтами не просто відносини продавець-покупець. Це дружні, добропорядні відносини, які ми дуже цінуємо. Компанія намагається нести як моральне, так і матеріальне добро своїм клієнтам. 

sii_dobro.JPG (167 KB)

AgroRobota.com.ua: Наскільки збільшився штат співробітників з моменту відкриття компанії?

Микола Демчак: Я один починав, а зараз у колективі 20 чоловік. Але ми з кожним роком розвиваємося. Один мій друг сказав, що рости треба повільно й органічно. Адже всі процеси розвитку впливають на якість і ряд інших факторів. Коли я починав, то думав, що було б класно не самому тягнути лямку, а мати 12-15 працівників. Минув деякий час і так воно і вийшло. Тому певна кількість штату людей на сьогоднішні вже не є метою. Звичайно, є бажання рости. Я твердо впевнений в тому, що немає стану спокою: є  крок або вперед, або назад. Якщо навіть ти стоїш на місці це крок назад, тому що в цей час хтось рухається вперед.

Бажання зростання і розвитку, звичайно, є. Але на сьогоднішні наш ріст якісний. Зараз люди проходять дуже багато навчань і управлінських, і з особистого розвитку. 

AgroRobota.com.ua: Були такі співробітники, які починали з вами працювати з самого початку?

Микола Демчак: З самого початку зі мною починала моя дружина. Якийсь певний час вона вела всю бухгалтерію. Зараз у нас є фахівці цього напрямку. Але дружина все одно займається організаційними, структурними та фінансовими питаннями.

AgroRobota.com.ua: Кадровий голод відчуваєте?

Микола Демчак: Не можна сказати, що катастрофічно не вистачає людей. У нас є своя монтажна команда. Це професіонали, які з нами теж практично з самого початку. Також ми маємо багато партнерів. І якщо у нас не вистачає фахівців, то запрошуємо їх співробітників. Об'єктів багато, іноді не можемо впоратися своїми силами.

AgroRobota.com.ua: Молодих співробітників потрібно навчати?

Микола Демчак: Зараз на ринок все більше приходить людей у ​​віці 18-20 років. Це покоління Z зовсім інші люди, з якими потрібно по-іншому працювати. Вони інакше мислять. Припустимо, я в такому віці мріяв побувати в Німеччині. Зараз 18-20-річні вже мають чіткий план дій. Вони в 15-16 років знають, куди поїдуть, що будуть робити, де хочуть вчитися. А я в 15 років ще бичкам крутив хвости.

Тому у наших молодих людей інше бачення. Колись на співбесіду приходила дівчинка і говорила, де хоче побувати. Я подумав, що великі амбіції і запити круто. Але часто — це все тільки поверхнево і не вистачає професіоналізму в якомусь певному одному напрямку.

demchak.JPG (239 KB)

AgroRobota.com.ua: Як швидко вдається закривати вакансії? Ви сказали, що у вас є партнери, до яких ви можете звернутися за аутсорсингом. А якщо шукаєте професіонала?

Микола Демчак: Ми намагаємося запрошувати молодих співробітників і навчати їх. У мене немає такого досвіду, щоб залучати якогось дорогого фахівця. Може бути, ще колись до цього і дійдемо.

AgroRobota.com.ua: Ви вважаєте це невиправданим зараз?

Микола Демчак: Я не знаю, бо просто не було такого досвіду. Тому не можу сказати, це добре чи погано. Зараз у нас є свій досвід по вирощуванню кадрів.

AgroRobota.com.ua: Радимо для пошуку майбутніх співробітників користуватися нашим сервісом.

Микола Демчак: Дружина моя якраз теж цим займається. Але ми маємо до кандидатів специфічні вимоги. Наприклад, робітник офісу повинен дуже добре знати німецьку мову. Це необхідно для спілкування з партнерами. А менеджер з продажу повинен мати не тільки комунікаційні навички і знання німецької, а й розбиратися в інженерії, щоб вміти створити разом з клієнтом установку і правильно проконсультувати. Необхідно спрощувати контакт між клієнтом і виробником, у разі необхідності зателефонувати і вирішити певне технічне питання.

AgroRobota.com.ua: Скільки співробітників компанії знають німецьку?

Микола Демчак: Всі офісні працівники знають німецьку та англійську, а якщо брати інженерів, то тільки половина.

sii_dobro_1.JPG (91 KB)

AgroRobota.com.ua: Пандемія вплинула на кадрову політику компанії? Довелося звільняти когось?

Микола Демчак: Ні, весь штат ми зберегли. Не було ніяких знижень зарплат. Але це було непросто.

AgroRobota.com.ua: Якісь мотиваційні програми у вас є?

Микола Демчак: У першу чергу це навчання. Наші співробітники проходять «Школу оперативного управління». Там розповідають, як повинна якісно функціонувати фірма, щоб, наприклад, один з інженерів обійняв посаду головного інженера, а в майбутньому став технічним директором.

Також ми працюємо і над особистісним розвитком. Намагаємося часто збиратися разом, придумуємо якісь розваги, спілкуватися. Так дізнаємося, у кого які є таланти і хобі. Хтось займається малюванням, а інший музикою. Одного разу наш інженер сказав, що йому подобаються екскурсії. Ми почали думати, як це можна застосувати в нашій компанії. Цей співробітник виявився прекрасним екскурсоводом і повіз нас в Буцький каньйон.

Мені здається, що набагато краще, коли людина може реалізувати свою майстерність. Є природні схильності до тієї чи іншої справи. Але успіх це 99% роботи і 1% таланту. Коли людина може реалізуватися, то приносить корпоративну користь і сам від цього отримує задоволення.

© Алла Силивончик, Юлія Ніколенко, 2021, AgroRobota.com.ua

Нові вакансії

Avolute Technology, Київ
30 000 грн
One Soil, Вся Україна
80 000 грн
ТОВ "Лєтол", Золотоноша
Договірна
ТОВ "ФІРМА ЕРІДОН", Рівне (Рівненська обл)
Договірна
ТОВ "ФІРМА ЕРІДОН", Львів
Договірна
ТОВ "ФІРМА ЕРІДОН", Київ
Договірна