Працюємо з вогнем в очах. Принципи корпоративного успіху Прометея

Група компаній «Прометей» — торгово-виробниче об'єднання, яке спеціалізується на експорті, зберіганні, доробці та логістиці зернових та масляних культур. За більш ніж 20 років роботи на ринку підприємство обзавелося сотнею знайомств з фермерами, тисячами клієнтів і надійним штатом співробітників, який станом на 2020 рік становить майже 1000 чоловік. AgroRobota.com.ua вирішила познайомитися з роботодавцем ближче і дізнатися, який шлях проходить кожен співробітник, починаючи від співбесіди та перших кроків у компанії.

До речі, під час карантину компанія пристосувалася до нових реалій: у групі компаній впровадили захисні заходи для персоналу по профілактиці коронавірусу, щоб забезпечити безперебійну роботу. Власник групи компаній Рафаель Гороян зазначає, що карантин став дуже серйозною подією і не тільки для компанії «Прометей».

Коронавірус став своєрідним тестом на людяність. Люди опинилися разом, в одному човні і це згуртувало не тільки компанію, але і всіх українців. Люди допомагали один одному в бізнесі і ставилися з розумінням, часом навіть прощаючи один одному незавершені угоди.

Зустрічають по одягу

Як і у більшості сучасних компаній, у групи компаній «Прометей» існує дрес-код. Самі працівники зазначають, що такі правила більше стосуються акуратності та зовнішньої привабливості співробітників, а не про обмеження бажань. 

Дрес-код — це запропонований стиль одягу, що підтримує імідж організації. У закордонних і великих українських компаніях правила дрес-коду можуть бути прописані в статуті підприємства або у трудових контрактах співробітників, можуть обумовлюватися при прийомі на роботу, регулюватися іншими внутрішніми розпорядчими документами.

У ГК «Прометей» правила дрес-коду прописані у правилах трудового розпорядку. Головна причина дрес-коду в компанії — це створення офіційної, ділової атмосфери в офісі, поділ роботи від особистого часу та налаштування на виконання робочих цілей.

Згідно з дослідженням від GRC.ua, такі вимоги до зовнішнього вигляду висуває більшість українських роботодавців. Найчастіше співробітників просять дотримуватися офісного стилю одягу, не зловживати аксесуарами та прикрасами й виглядати відповідно посади. Дослідження сайту говорить про те, що дрес-коду просять дотримуватися 45% українських роботодавців. Строго дотримуються ділового стилю у 17% українських офісів, а ще у 10% компаній існують дуже суворі вимоги не тільки до стилю одягу, але і до зовнішнього вигляду співробітників в цілому.

Тож, дрес-код співробітника ГК «Прометей» повинен бути таким: 

  • зачіска акуратна і має чіткі контури;
  • стриманий макіяж;
  • елегантний манікюр, пастельних відтінків;
  • парфуми у помірній кількості;
  • стиль одягу — діловий. 

Проте варто зазначити, що у компанії не вимагають обов'язково «білий верх-чорний низ». Це може бути одяг будь-якого кольору, але не дуже яскравий і зухвалий. Також група компаній дотримується правила «вихідного дня» — співробітники у п’ятницю можуть носити джинси та кеди. Загалом, у групі компаній «Прометей» відзначають, що такі правила підвищують рівень почуття відповідальності кожного з працівників. 

«Наша мета — не обмежити волю людей. Ми хочемо, щоб самим співробітникам було простіше відокремити робоче від особистого. І в цілому, це просто естетично гарно. Ми сприймаємо діловий стиль як показник професіоналізму і саме так маємо виглядати перед нашими партнерами», — зазначила керівник HR-відділу Анастасія Хмель. 

Залишають за професіоналізм

Крім правил, що стосуються зовнішнього вигляду, компанія дбає і про професійні та особисті якості своїх співробітників. Серед професійних вимог до кандидата компанія перераховує:

  • вища освіта за профілем;
  • досвід роботи на аналогічних посадах не менше 3-х років;
  • знання нормативних документів і актів в залежності від типу вакансії;
  • вміння впевнено користуватися ПК.


У більшості вакансій зазначено, що роботодавець шукає кандидатів зі знанням англійської мови. Тому претендент повинен мати як мінімум рівень B1-B2. Робітники компанії зазначають, що насправді англомовні партнери можуть подзвонити у будь-який відділ з будь-яким питанням. 

Проте найголовніше — це професіоналізм працівника. Наскільки людина готова працювати. 

«Ми завжди питаємо у кандидата, як він ставиться до дзвінків у неробочий час. Ніхто не каже, що потрібно працювати всі 24 години на добу, проте наш зерновий бізнес досить динамічний і багато питань просто не можна відкласти на потім.Тому для нас важливо, щоб працівники були готові відповідати на дзвінки в неробочий час, адже від цього залежать дії та робота й інших співробітників, а інколи й всієї компанії», — розповідає Анастасія Хмель.  

До речі, вакансії у ГК «Прометей» закривають досить швидко — за 2-3 тижні. Проте, звичайно, є спеціалісти, яких знайти важче. Зараз, наприклад, у компанії відкрито 6 вакансій, де шукають менеджерів із закупівель с/г продукції в 4 регіонах України, помічника менеджера із закупівель с/г продукції, регіонального інспектора з якості зернових та олійних культур та інших.

Говорячи про особисті якості співробітника, компанія хоче бачити працівника з високим рівнем відповідальності:

  • навички комунікабельності, стресостійкість;
  • налаштованість на професійне зростання з кожним проектом, відкритість до отримання нових знань.

Також однією з вимог у компанії є готовність до відряджень, але це питання вирішується індивідуально і в залежності від вакансії.

Цікаво, що у потенційного працівника є шанс поспілкуватися з керівником компанії Рафаелем Горояном, адже саме він проводить «контрольну» співбесіду. Адже керівнику ГК «Прометей» важливо знати всіх, хто працює в компанії і спілкуватися зі співробітниками. 

«На жаль, не можу приймати абсолютно всіх працівників, особливо на далеких елеваторах. Я намагаюся максимально приділити їм особистий час, адже саме на цій першій зустрічі майбутні співробітники можуть зрозуміти ідеологію компанії: заглянути в саме серце і зрозуміти душу. Багато співробітників запам'ятовують цю зустріч і через довгі роки з посмішкою про неї згадують», — розповідає керівник групи компаній Рафаель Гороян.

 

«Скажу по секрету, дивлюся наскільки людина, в майбутньому співробітник «Прометея», підійде для неформального спілкування, в якості друга, а не ділового партнера. Адже приємно не тільки працювати над досягненням високих цілей компанії, але іноді і просто поговорити про життя і відпочити. Співробітники — це душа компанії, ми схожі, у всіх є щось спільне», — підкреслює Рафаель Гороян.

До речі, ми вважаємо, що це дуже цікавий досвід, адже Рафаель Ваагнович входить до декількох рейтингів таких видань, як «Власть Денег», журнал «Фокус» та інші. У 2015 році Рафаель Гороян номінований на звання «Людина року-2015» в номінації «Аграрій року». Його досвід управління і розвитку компанії підтверджує, що навіть в кризовий час правильні інвестиції і вміння орієнтуватися в ринковому просторі дають результати, якими можна пишатися.

Читати також: В Україні визначили ТОП-5 найуспішніших менеджерів АПК

ГК «Прометей» активно розвивається на українському ринку. Колектив у компанії достатньо молодий, в середньому 35-40 років. Великі перспективи відкриваються перед молодими фахівцями. Робота на початкових позиціях в якості помічників, дозволяє отримати необхідний для подальшого кар'єрного зростання досвід. Наприклад, у відділі закупівель зернових і масляних культур, продаж мінеральних добрив, ЗЗР та насіння, молодий співробітник, що працює на позиції помічника набуває знання і досвід, який дозволить претендувати на вакансію фахівця в даному відділі.

Надійний роботодавець на українському ринку

Усі розуміють що компанія, яка висуває певні вимоги до кандидатів, повинна і сама дотримуватись правил «гри» на ринку праці. Так, ГК «Прометей» пропонує для своїх майбутніх співробітників офіційне працевлаштування, п’ятиденний робочий тиждень з 9:00 до 18:00 та конкурентоспроможний рівень заробітної плати.

У компанії практикують регулярний перегляд оплати з підвищенням рівня професійних навичок. Звісно, у світі конкурентоспроможних компаній такими умовами вже нікого не здивуєш. 

Група компаній «Прометей» не тільки оцінює професіоналізм і особистісний розвиток працівника, а й допомагає розвиватися. Співробітники відвідують профільні конференції, в тому числі за кордоном (Black Sea Grain, Grain Ukraine, Black Sea Oil Trade та інші). 

Компанія організовує навчання менеджерів з закупівель зернових та масляних культур, продажу мінеральних добрив, ЗЗР та насіння.

«Коли виходили на ринок міндобрив, організовували семінари та тренінги, щоб наші менеджери знали, що вони продають. А оскільки у грудні ми розширили номенклатуру агромаркету і почали займатись ще й ЗЗР та насінням, знову проводили навчання в декілька етапів, вивчаючи новий асортимент», — розповідає Анастасія Хмель.

 

Все частіше робітники українських компаній наголошують на те, що крім добросовісності роботодавця і можливостей гарного заробітку, важливе і ставлення до працівників, атмосфера на роботі та самореалізація у рамках компанії. 

«Надаємо можливості для кар'єрного та професійного зростання. Згідно кадровій політиці, при  відкритті нової вакансії, ми в першу чергу розглядаємо внутрішніх кандидатів. Таким чином співробітникам компанії надається можливість першочергового просування», — зазначила керівник HR-відділу.

Корпоративна культура в ГК «Прометей» спрямована на стимулювання роботи своїх співробітників: компанія постійно проводить різноманітні заходи та розважальні програми, демонструє турботу про співробітників: в офісі є тренажерний зал, фрукти і напої для співробітників.

Також у компанії проводять корпоративні вечірки присвячені до різних свят: Нового року, 14 лютого, 8 березня тощо. 

До речі, спорт у групі компаній «Прометей» ціниться та поважається. Багато хто з співробітників займається спортом. І що цікаво, приклад подає сам керівник Рафаель Гороян, який в обідню перерву зазвичай займається у спортивній залі, що знаходиться просто в офісі. До речі спортивною залою можуть користуватися всі співробітники в неробочий час

«Без «здорової» компанії не буде стабільного розвитку, тому я вкладаю величезні зусилля, час і гроші, для пропаганди спорту серед співробітників. Багато хто займається бігом, плаванням, пішими та велосипедними прогулянками. Так само в офісі є спортзал для співробітників і радує, що він активно використовується», — підкреслює керівник групи компанії.

Зараз працівники групи компаній активно готуються до щорічного забігу на 7 км, який пройде наприкінці червня. Цікаво, що результатами ранкових пробіжок співробітники діляться просто у робочих групах. А започаткував цю «традіцію» сам власник — Рафаель Гороян.

Піклується компанія і про дітей своїх робітників. І мова йде не тільки про щорічні подарунки до Дня Святого Миколая. ГК «Прометей» влаштовує дні профорієнтації з майстер-класами, індивідуальними завданнями та екскурсії по відділах компанії. Таким чином, роботодавець заохочує молодше покоління дізнатися більше не тільки про роботу своїх батьків, а й до пізнання аграрної сфери, завдяки якій наша держава славиться у світі. 

Зібрати команду професіоналів — справа не з легких. Але створити таку атмосферу, у якій кожен відчував себе важливою частиною великої компанії досить важко. Та група компаній «Прометей» докладає значних зусиль, щоб всі робітники працювали з вогником в очах і насолоджувалися досягненнями.

© Олена Биховець, 2020, AgroRobota.com.ua

Підпишіться на наші Telegram-канали і не пропустіть свіжі вакансії агробізнесу

АгроРобота_Тваринництво

АгроРобота_Продажі

АгроРобота_Сільгосптехніка 

АгроРобота в Україні 

АгроРобота_Рослинництво

АгроРобота_Логістика

АгроРобота_Агрохолдинги

АгроРобота_Трейдинг

АгроРобота_Елеватори

АгроРобота у Києві