(Не)жіноча професія: засновниця часникового кооперативу — Анна Морозова

Команда Kurkul.com за підтримки насіннєвої компанії «Лімагрейн Україна» створили спільний проєкт «Жінка в агро — до щастя». У п’ятому випуску розповідається про Анну Морозову, яка є засновницею часникового кооперативу UkrUp.

Читати також: Анна Морозова: Український часник — це гламурно

Анна Морозова здобула економічну освіту в Чернігівському державному технологічному університеті. Після цього вирішила спробувати свої сили у столиці. Щоб отримати роботу своєї мрії, вона пройшла 38 співбесід впродовж року.

«Коли я починала діяльність, мені давали дуже багато запитань: «Чи будете ви з нами працювати більше 3−5 років, тому що ви молода, ви жінка, захочете мати чоловіка, дітей?». І це реально була така тема. Я хіба не людина, не професіонал? Якщо ти — жінка, то в тебе заробітна плата має бути меншою. Це було просто. Говорила: «Ні, все, шукайте далі, до побачення», — поділилася Анна Морозова.

Інвестор, у якого працювала Анна Морозова фінансистом, вирішив придбати занедбаний колгосп. Так вона почала працювати фінансовим директором у «Кіс-Агро» з 2009 по 2013 рр. і разом із маленькою дитиною перебралася на виробництво в село. Сіяли ярі зернові, технічні культури, соняшник, ріпак, сою, цукровий буряк, сорго. Інвестиції окупилися вже за 6 місяців.

Наступною сходинкою в агро стала посада директора ТОВ «Агрохімікат» з виробництвом у Луганській області, де 99% штату — чоловіки. Проте з початком воєнного конфлікту на Сході, повернулась до столиці.

Вирішивши спробувати вирощувати часник, почала шукати однодумців-часниководів, а згодом і просувати український часниковий бренд у світі. Так з'явилися кооператив UkrUp, тематичний сайт, виставки, семінари, закордонні відрядження. Також протягом цього періоду часу Анна Морозова навчалася, тому наразі має 4 освіти: економічна, фінансова, юридична, МВА освіта.

Героїня випуску зізналася, що завойовувати авторитет серед чоловіків-скептиків із малою дитиною на руках було нелегко. Але зараз на рівні працює із сильною статтю. Необхідно, щоб кожен займався своїм сектором: хтось розв'язує фінансові питання, на іншому — виробництво і технологія, третій працює з клієнтами, шукає ринки збуту.

«Але я все-таки вважаю, що на керівних посадах, фінансових, юридичних нехай працюють жінки, але чоловіки мають допомагати», — підкреслила Анна Морозова.

За її словами, для розв'язання побутових ситуацій простіше комунікувати з жінками, а у сфері бізнесу чоловіки швидше приймають рішення.

Анна Морозова постійно знаходить задоволення в аграрній справі й може працювати в режимі нон-стоп.

«Розумієте: це кайф, коли йдеш по зеленому полю і розумієш, що все це — результат власної праці. Тобі в задоволення спостерігати, як рослини ростуть, змінюються пори роки на твоєму полі. Взагалі сільське господарство — це єднання з людьми та природою. Ти просто живеш, дихаєш цим повітрям, спілкуєшся з фантастичними людьми й почуваєшся щасливим тут і зараз», — заявила Анна Морозова.

Жінка хоче, щоб бренд made in Ukraine знали в усьому світі, а український часник конкурував із китайськими та єгипетськими «колегами».

«Я не маю конкурентів серед овочівників. Бо ми всі — колеги, партнери. Світ неймовірно великий. І всім вистачить у ньому місця, аби просувати, пропагувати, продавати свої товари, вирощені овочі чи фрукти. Ми ж разом просуваємо український бренд у світі, розкручуємо його. Не важливо, який саме часник чи інший овоч вподобають іноземні споживачі. Головне, аби це був український продукт», — коментує агроледі.

Нові вакансії

ТОВ "Украгроком", Рівне (Рівненська обл)
Договірна
ТОВ "Украгроком", Чинадійово
Договірна
ТОВ "Украгроком", Львів
Договірна
ТОВ "Украгроком", Тернопіль
Договірна
ТОВ "Украгроком", Луцьк
Договірна
ТОВ "Украгроком", Чинадійово
40 000 грн