Як не «вигоріти» на роботі: поради експерта
У сучасному суспільстві синдром емоційного вигорання аж ніяк не рідкісне явище. Він може бути як у керівника, так і у рядового співробітника. Про методи запобігання вигоранню та інструменти впливу на співробітників розказала експерт у галузі HR і менеджменту Євгенія Адессерман.
Читати також: Клуб елеватористів: як правильно мотивувати працівників
Керівники теж втомлюються
Бути власником — це постійно приймати рішення, відповідати за людей, за їх зарплати, іпотеки, сім'ї...Це відповідальність в ситуації відносної визначеності. Бути першим обличчям — це необхідність робити складні та непрості вибори — іноді звільнення одного забезпечує стабільність десятків людей.
Вигорання у власника теж трапляється. Частіше ніж здається оточуючим і співробітникам. Що робити, якщо руки опускаються?
- Дозволити собі втомлюватися і відпочивати.
Один день повноцінного відпочинку, може дати новий погляд на старі завдання. І точно дасть емоційний підйом.
Повноцінний відпочинок — це коли ви не думаєте про роботу. Від слова зовсім. Не говоріть з колегами, не перевіряйте пошту і месенджери. Займіться чимось, що вас по-справжньому радує. Вчіться вимикати голову. І скоро ви навчитеся відключати тривогу і приймати будь-які рішення спокійно.
- Ідеальних рішень не буває! Не можна все і завжди робити правильно!
Прийміть ці два факти і робота та життя стануть набагато приємнішими. Ваші помилки, неправильні рішення і факапи — це ваш досвід. Нічого немає більш цінного. Навчиться на чужих помилках не можна. Досвід — це те, що ви напрацьовуєте через перемоги і поразки.
- Беріть собі в допомогу відповідних співробітників (особливо на керівні посади).
Тих, хто готовий брати на себе відповідальність. Тих, хто буде намагатися. Тих, хто вміє пропонувати рішення, а не розповідає історії «чому не вийшло», тих, хто вміє визнавати свої помилки і хоче вчитися і стати більш професійним. Не сподівайтеся знайти тих, хто прийме рішення за вас, забере вашу відповідальність на себе і може працювати без керівництва. Але і не працюйте з тим, хто не вміє слухати і не хоче чути.
Якщо ви навчитеся дотримуватися цих трьох простих пунктів і вбудувати їх в свої робочі цінності не словом, а всерйоз, то бізнес стане для вас захоплюючою подорожжю у нове, а не важкою ношею.
Читати також: Сем Аганов: як аграріям побороти емоційне вигорання
Як працювати з «вигоранням» у підлеглих
Люди різні, у них різні мотиви, моделі мислення і сприйняття дійсності. Але всі причини вигорання можна умовно розділити на 2 типи:
1. Співробітник робить щось і не отримує відчуття результату чи не відчуває задоволеності.
Кожній людині важливо відчуття власної значущості, корисності. Для когось це буде виражено у визнанні професіоналізму, для когось у похвалі, для когось в азарті та прагненні бути кращим чи зростанні показників і заробітку. Нікому не хочеться відчувати себе непотрібним гвинтиком у великій бізнес-машині. Люди істоти емоційні. І робота будь-якого керівника — наповнювати життя своїх підлеглих емоціями, надавати сенс їх діям і приводити їх до результатів.
Хвалити за успіхи, показувати вихід зі складних ситуацій, демонструвати підтримку, підкреслювати значущість результатів, формувати середовище і зв'язку між людьми. Це і є управління. Якщо ви вмієте керувати людьми — вони не перегорають.
2. Співробітник отримує результат, але він його більше не задовольняє.
Так трапляється, коли співробітник переріс посаду. І хороший керівник бачить це заздалегідь.
І в цьому випадку є лише два виходи:
- розширити зону відповідальності, завдань і можливостей всередині компанії;
- відпустити у нове середовище.
Якщо співробітник вже вигорів, то щоб це виправити знадобитися більше часу і зусиль. Але інструменти все ті ж:
- управлінське спілкування;
- актуалізація рушійного мотиву;
- демонстрація методу досягнення результату, надання інструментарію;
- допомога у досягненні результату;
- правильний зворотний зв'язок при отриманні результату. Похвала мовою мотивів співробітника.
Це універсальний алгоритм, який працює з усіма, як з лінійними працівниками, так і з керівниками.
Робота з вигоранням — завдання керівника, а не HR.
HR може лише підказати мотиви співробітника й особливості управління, допомогти побудувати процеси: розвитку, адаптації, навчання, наставництва, ротації, оцінки і т.д.
Євгенія Адессерман, експерт у галузі HR і менеджменту
Поділитися
Не пропусти останні новини! Підписуйся на наші соціальні мережі.