Перший робочий день: помилки та інструкції з виживання

Завтра перший робочий день у новій компанії і Ви хвилюєтеся? Дійсно, це захоплюючий крок на кар’єрному шляху і може бути дуже страшно зробити його. А перші враження, як правило, залишаються незмінними. Тому сьогодні AgroRobota.com.ua дасть поради, що треба робити у перший робочий день і як побудувати комунікацію з новими колегами та керівником.

Читати також: Співбесіда без помилок: поради експерта для кандидатів

1. Приходьте вчасно

Приділіть трохи додаткового часу, щоб прийти на роботу на кілька хвилин раніше. Прорахуйте, скільки часу займе дорога до роботи і додайте трішки запасних хвилин, щоб, наприклад, припаркуватися чи знайти потрібну будівлю. Приїжджати на роботу занадто рано не слід також. Можливо у цей час Вам будуть готувати робоче місце чи взагалі офіс буде зачинений. 

Також декілька пунктів, які треба зробити завчасно:

  • поцікавтеся про дрес-код і приготуйте декілька варіантів одягу для роботи, щоб вранці не затримуватися на цьому питанні;
  • ознайомтеся з корпоративною політикою компанії з офіційних джерел;
  • дізнайтеся, як звати керівника і ту людину, яка безпосередньо буде працювати з Вами у перший робочий день.

2. Не зрозуміло — запитайте

Перший робочий день — це потік нової інформації. Зазвичай за новачками закріплюють досвідчених колег чи кадровиків, які  вводять у курс справи. Пам’ятайте, на цьому етапі майже не існує безглуздих запитань. Тому краще щось уточнити, ніж дати колегам «шанс» виправляти після Вас помилки. Швидше за все, Ваші перші робочі дні, а може й тижні, пройдуть у режимі навчання. Радимо завжди поруч тримати блокнотик і занотовувати необхідне. Отримавши більше інформації на старті, Ви підвищуєте свої шанси легко адаптуватися. Роботодавець, зі свого боку, побачить Вашу зацікавленість і готовність вчитися новому.

Читати також: Аутсорсинг: як не звільняти співробітників і успішно працювати

3. Не нав’язуйте власні пріоритети

Ініціатива буває покараною. У перші робочі дні відкладіть у сторону бажання запропонувати, як оптимізувати бізнес-процеси у компанії. Навіть якщо Ваші ідеї ​​здаються хорошими, такий обмін стратегіями вдосконалення може бути невдалим. Краще подумайте про те, чому в компанії все налаштовано саме так, як є. Уважно прочитайте інструкції, гайди, ознайомтеся з робочими інструментами. Пізніше ще буде час презентувати всі свої цінні думки, аргументувати їх і розподілити задачі. Але спочатку дочекайтеся, коли Вам стане комфортно у новій ролі.

4. Від слова до справи! 

Як не крути, але до новачка завжди буде прикута увага. Хоча з Вами будуть охочі познайомитися, не варто одразу розповідати про відносини з батьками, літню відпустку чи проблеми на минулій роботі. Встигнете це зробити, коли повноцінно увіллється в трудовий колектив чи подружитеся з колегами.

Також щоб не зіпсувати перше враження про Вас і зосередитися на робочому процесі, вимкніть звук на мобільному телефоні та не заглядайте в месенджери. Намагайтеся уникати особистих дзвінків і тримайтеся якомога далі від розважального інтернет-контенту. Для цього матимете обідню перерву. 

Читати також: Ідеальний кандидат: як впливає профіль у соцмережі на працевлаштування

5. Будуйте стосунки

Спостерігайте за неформальними відносинами у колективі. Для початку, вивчіть внутрішній розпорядок: чи є 10-хвилинні паузи, де і з ким обідають колеги, кого називають на «Ви», а з ким спілкуються вільно. Придивіться, хто є лідером у відділі, кого з цікавістю слухають, а з ким ходять на посиденьки після роботи. 

Намагайтеся бути позитивним і привітним. Ще встигнете поринути у щоденну рутину і приходити на роботу з поганим настроєм. Посміхніться світові й він обов’язково посміхнеться Вам!

Юлія Ніколенко, AgroRobota.com.ua